Direktorica Helen Doron škole u Vogošći

Poduzetnica Amela Mustafić - Čelik

“Za moj biznis, bile su dovoljne dvije velike ljubavi - prema djeci i engleskom jeziku”

Poduzetnica Amela Mustafić - Čelik

Tridesetogodišnja Amela Mustafić - Čelik, rodom iz Srebrenice, primjer je mlade i uspješne žene, koja je prije dvije i po godine postigla titulu direktorice Helen Doron škole u Vogošći. Postigla je riječ puna truda, volje i borbe, a postala, kako inače kažemo, nekako daje dojam ola’ko stečenog. Osnovno i srednje obrazovanje, završila je u Sjedinjenim Američkim Državama, a diplomirala je na Filozofskom fakultetu e u Sarajevu, na odsjeku za Anglistiku (Engleski jezik i književnost).


Bloom Academy - Helen Doron English škola, registrovana je prije dvije i po godine. Šta Vas je “nagovorilo” na ovaj veliki pohvalni korak?


Tokom studiranja, mnogo vremena sam provela u istraživanju postojećih metoda podučavanja. Fokus je bio na stranim jezicima i uspješnim metodama učenja širom svijeta. Moju pažnju osvojila je metodologija Helen Doron, gdje sam kasnije dobila posao koji je obuhvatio moje dvije velike ljubavi - prema djeci i engleskom jeziku. One su me nagovorile na dalje korake. Na samom početku poslovanja, veliku podršku mi je, pored one glavne porodične, pružila Privredna komora KS, Ekonomski fakultet te mnogi iz mreže franšizera iz BiH, koji, pored Master franšizerke, daju veliku podršku i pomoć kako na početku tako i sada, tokom svih sfera poslovanja. Bitno je imati znanje i volju, ali i podrška zaista ima bitnu ulogu.


Metoda Helen Doron obuhvata i bitnije segmente od “samog učenja jezika”?


Upravo tako. Pored učenja engleskog jezika, učenike obučavamo životnim vrijednostima i lekcijama kako bi ih usmjerili da postanu bolji stanovnici svijeta te da dobrotu i ljubav šire gdje god da su. Učenje u HD školama je jednostavno, zabavno ali učinkovito. Ispunjava najviše obrazovne standarde, jer djeca uče po principu maternjeg jezika: prirodno, spontano, kroz igru interakciju, razgovor, ples, muziku te mnoge druge zabavne aktivnosti koje stimulišu osjetila. Ovakvim procesom učenja, djeca postižu svoj puni potencijal.


COVID-19 unazadio je mnoge biznise. Šta Vam daje snagu da nastavite bez obzira na poteškoće?


Zaista vjerujem u učinkovitost HD metode, stoga sam uvjerena da je ovaj posao kojim se bavim, uprkos problemima, trajno dobro. Ono što me vodi samo naprijed, jeste radost koju osjećam pri samoj pomisli da će Helen Doron djeca postignuto znanje implementirati u svoje živote i zajednice te da će uvijek biti oni koji uče, istražuju, pomažu i pozitivno djeluju gdje god ih životni put odvede. Uspjeh mojih učenika, moje je najveće zadovoljstvo i zaista nemjeriva motivacija za dalje. Svoj posao radim i volim srcem, jer imam najslađe male klijente koji su moja snaga. Zbog njih, s entuzijazmom rješavam sve poslovne izazove. 


Pored redovnih aktivnosti, stignete realizovati i mnoge kampanje i radionice?


Više puta tokom godine imamo društveno korisne kampanje kojim dižemo svijest o gorućim problemima naše planete. Tim povodom sadimo drveće, čistimo okoliš, recikliramo… Održavamo seminare i edukacije za učitelje i franšizere kroz koje obnavljamo i usavršavamo naša znanja i vještine kako bi nastava bila bolja i učinkovitija. Moje radne kolegice, Nela, Emira i Emina, kao i svi HD učitelji, nesebićno se zalažu da naše škole ostanu lider u oblasti podučavanja engleskog jezika. Njih tri su učiteljice u Vogošći i pripadaju im velike zasluge za uspjeh naše škole. Majka sam dvoje djece, trenutno na porodiljskom, ali nemam ni najmanju brigu oko škole, jer imam potpuno povjerenje u ovu svoju, žensku poslovnu ekipu. 


Tokom pandemije nastava nije bila prekinuta. Kako ste prebrodili taj period pun izmjena?


Mogu reći da su HD škole pozitivno odgovorile na krizu. U kratkom roku smo uspjeli pronaći rješenje za što efikasniji rad u jeku same pandemije. Nastavu koja se do tada održavala u učionicama, zamijenili smo online platformom. Ova situacija zaista jeste bila izazovna za učitelje, ali ipak su uspješno svoj online rad i znanje prenijeli na učenike. Nije bilo lahko, ali smo prilagodili mogućnosti roditelja, djece i nas samih. Zajdničkim snagama, uspjeli smo da prebrodimo izazovan period. Roditeljima je bio važan kontinuitet nastave, ali i da djeca u lockdownu vrijeme provedu na što kvalitetniji, korisniji i edukativniji način.


Šta bi izdvojili kao najveće izazove i barijere s kojima ste se susreli i izborili?


Do sada izdvajam četiri najveće i to: stereotipe o ženama; administraciju; nedostatak podrške ženema, poduzetnicama i otežan rad u pandemiji.


Vaše mišljenje o manjini poduzetnica i općenitom stavu o ženama u biznisu?


Zaista ne volim praviti razlike među spolovima, ali više puta sam se uvjerila da žene u poslovima imaju istančan osjećaj za intuiciju, organizaciju, samokontrolu, empatiju, raznolikost pristupa. Znatno su spremnije poduzeti korake kako bi njihov biznis zaživio i procvjetao. Čast mi je što poznajem poduzetnice koje su za ostvarenje svojih poslovnih snova, mnogo rizikovale, ali kasnije opstale u poslu. Njihove priče imaju pozitivan ishod jer su bile istrajne u svojim planovima. Slijedile su svoje snove, vrijedno radeći, trudeći se i zalažući za svoj posao. Vjerujem da poduzetnički duh i potencijal posjeduje skoro svaka žena. Po prirodi smo izvrsne u multitaskingu kao i drugim mnogobrojnim vještinama. Nebo je granica kada je u pitanju mogućnost jedne žene.


Smatrate li da smo na dobrom putu prema većem broju poduzetnica?


Zbog posebnih društvenih shvatanja i specifične ekonomije, ženama na našim prostorima, stoljećima pripada ograničena uloga. Raduje me činjenica da je prisutno sve više poduzetnica i što žene polahko postaju pokretači razvoja društva, ekonomije… U našoj zajednici, zaista imamlo mnogo uspješnih i istrajnih poduzetnica koje su uzor. Svojom pozitivnošću i upornošću, potiću nas da svi istrajemo u svojim snovima, planovima, ciljevima…


Savjeti koje bi prenijeli potencijalnoj poduzetnici?


Za poslovni uspijeh, moraju se ispoštovati kriteriji, a prema mom mišljenju osnovni su: ljubav prema poslu; istražiti tržišne potrebe; ideju prilagoditi potrebama tržišta; voditi se svojom misijom uz jasan i realan cilj; inovativnost, kreativnost, konstantan rad uz istraživanje načina za napredak biznisa; umrežavanje; tražiti stručnu pomoć te pratiti natječaje, konkurse, programe; biti istrajna i strpljiva; konstantan rad na SEBI - edukacija; u svakoj situaciji tragati za poslovnom prilikom; odustajanje nije opcija; ne očekivati uspjeh odmah; ne očekivati podršku okoline i maksimalno vjerovati u sebe i svoj potencijal. Sve ovo, nas je dovelo do osvajanja nagrada na globalnom nivou i to: 2019. Najbolja dječija i obrazovna franšiza (Best Children and Education Franchise Award); 2020. i 2021. Lider globalnog mentorstva (Global Mentorship Award) i 2021. Global Stevie Award - Helen Doron osvaja bronzanu nagradu 2021 Stevie Awards za žene u poslovanju (Women in Business).


Helen Doron English je međunarodna obrazovna franšiza sa više od 1000 centara u 38 zemalja širom svijeta. Trenutno, u Bosni i Hercegovini imamo 19 centara za učenje. U školi u Vogošći, trenutno ima skoro 200 djece, uzrasta od 3 do 18 godina.


Melika Hrvić