Uz pozitivan stav i osmijeh lakše prebrodimo svaku situaciju

Amra Ribić

Predstavljamo Amru Ribić, ženu koja je na tržište Bosne i Hercegovine, ali i u zemlje okruženja donijela jedinstven proizvod – marmeladu od datula.

Amra Ribić

Od kada djeluje Aurora Group i kako ste došli na ideju da pokrenete proizvodnju marmelade od datula?

O ovome bih mogla i knjigu napisati. Dugogodišnje radno iskustvo stekla sam u Drvoprometu, a s potpisom akvizicije, znala sam da ću to pretočiti u svoj biznis. Tada, naravno, nisam znala u kojem smjeru ću krenuti. Prvo što sam uradila je bio uvoz datule/hurme, naravno ne standardne i obične, već sorte koja nije bila zastupljena na našem tržištu, a nosi naziv „Deglet Noor“. Znate, uvijek sam težila k tome da budem inovativna i drugačija, da stvaram nove vrijednosti, da istražujem mogućnosti. U sljedećoj godini se rodila ideja o preradi, jer sam željela iskoristiti najzdravije voće na svijetu. Korak po korak, uz stalan rad i saradnju sa tehnologom, u septembru 2018. godine na tržište plasiram jedinstvenu marmeladu u tri okusa:  100% čista datula,  kombinaciju datula sa suhom šljivom i datula sa jabukom .

Vaš slogan je „Slatki zalogaj bez grižnje savjesti“. Možete li nam nešto više reći o vašim proizvodima te gdje ih možemo naći?

„Slatki zalogaj bez grižnje savjesti“ jeste spoj slatke datule i svih dobrobiti koje donosi njeno konzumiranje. Visoku nutritivnu vrijednost datule čine proteini, vlakna, voćni šećeri, vitamini i minerali, a sve te tvari smo uspjeli sačuvati prilikom obrade. Naše marmelade su bez dodanih aditiva, boja, genetski modificiranih organizama te se izdvajaju od ostalih na tržištu. Konzumacijom marmelada potiče se probava, regulira tjelesna težina, izvrsna je za trudnice, datule povoljno djeluju na zdravlje kostiju, podižu imuni sistem... Naše marmelade su zastupljene u svim većim centrima poput Mercatora, Binga, Tropica...

S obzirom na vaše iskustvo, imali ste prednost jer ste znali koje korake je potrebno poduzeti. Šta vam je izuzetno koristilo u pokretanju kompanije?

Da, iskustvo je bilo prisutno, znala sam šta me čeka po pitanju administracije kako bih ušla u registraciju. Uložili smo sopstveni kapital u izradu marmelada, a pošto nemamo svoj pogon bili smo prinuđeni iznajmiti uslugu fabrike. No, tu nije kraj, tek tada kreće „borba“ sa plasmanom proizvoda, sa marketinškim aktivnostima, promocijama i svim potrebnim elementima kako bi se nešto novo približilo kupcu. Čovjek uči dok je živ, pa sam tako pohađala mnogobrojne seminare, završila Akademiju poduzetništva žena, učila o digitalnom marketingu, a sve to kako bih doprinijela rastu i razvoju brenda Aurora.

Koji su bili najveći izazovi sa kojima ste se susretali i kako ste ih prevazilazili?

Izazova u biznisu je puno; pomno planiranje i razvoj je od iznimnog značaja. Naravno, prepreka i usporavanja ima, no odabranim koracima i savjetima stručnjaka i to se može prevazići. Napominjem da je od velikog značaja mišljenje struke, jer svako iz svog domena može uvijek dati doprinos. Združenim snagama se uvijek postiže bolji rezultat. Svakako bi bilo korisno da postoji neko tijelo koje bi se bavilo pružanjem stručne podrške ženama u biznisu.  

Kao neko ko ima bogato radno i životno iskustvo, šta biste savjetovali ženama koje imaju poslovnu ideju?

Da krenu u realizaciju ideje, da se prijave na neki od seminara, da se učlane u neko udruženje, recimo u Udruženje poslovnih žena u kome sam i ja članica. To s ponosom kažem jer smo u prilici razgovarati sa ženama koje su u biznisu, pohađati Akademiju, zatražiti savjet i uputu, družiti se, umrežavati se, ostvariti nova poznanstva i prijateljstva. Sve pobrojano je jako bitno da bi se ideja ostvarila i održala.

Situacija sa pandemijom koronavirusa je utjecala na sve sfere života. Da li je vaš biznis ugrožen i šta činite da umanjite nastalu štetu?

Da, nažalost, pandemija nas je znatno usporila, no bitno je da smo sačuvali zdravlje i koliko-toliko održali biznis. Svakodnevna komunikacija putem digitalnih aplikacija nam je dokazala da možemo nesmetano komunicirati i iz svog doma te dogovarati dalje korake. Kada se stabilizira situacija, realizirat ćemo dogovoreno.

Ko god vas je upoznao, zna da je vaš lični moto „samo pozitivno i sa osmijehom“ – da li smatrate da je takav stav važan u poduzetništvu, ali i u životu?

Naravno, kako zračiš tako i privlačiš. Budi uvijek pozitivan, raduj se svakom danu, izvuci pouku. Svi mi imamo problema, ali uz pozitivan stav i osmijeh nekako lakše prebrodimo svaku situaciju. Ako nismo podrška jedni drugima, ako se ne radujemo uspjehu drugog, ostat ćemo sami i tada će za nas sva vrata biti zatvorena. Nemojte nikada dozvoliti da do toga dođe .